Saturday, December 12, 2009

Disember Kedua Belas - Testimoni

Kawan datang dan pergi.
Tapi setiap satunya tak dapat diganti.

Masa kat sekolah dulu aku tak pernah rapat dengan dia. Sekadar selisih jalan kat koridor cakap 'oit Arip' dengan 'oit Yop' saja.

Tapi awal tahun dulu masa aku tengah pening-pening lalat dengan projek yang bersepah, dia add aku dalam YM. Kami bersembang macam dah lama rapat.

Ada jugak 1-2 cerita yang dikongsikan. Maafkan aku tak dapat kenal kau dengan lebih rapat. Semoga bahagia kau di sana, kawanku.




Dalam kenangan, Mohd Ariff Ab Kadir. Kemalangan jalan raya ketika pulang dari majlis akad nikahnya bersama ibu, bapa, dan kawannya. 1986 - 11 Disember 2009.

Al-Fatihah.

5 comments:

raihan said...

~al-fatihah

aku pun terkilan gak,sbb x ucap pon tahniah masa arip jemput kenduri tu,x bother utk balas pon...uhuk3...ingatkan punya masa lg utk jmpak n ucap tahniah face to face...

~moga bahgia di sana...

Ahya said...

post kau buat aku bertambah sebak.

'Maafkan aku tak dapat kenal kau dengan lebih rapat.'

betul. aku pon x kenal dia rapat. :(

aLia said...

that remind us of how short life wud be. hargailah kawan2 anda selagi boleh. bila dah terlewat da tak berguna. sejahat mana pon kawan kita, mesti ada yg baik yg tersembunyi dalam diri dia. kawan yang baik apatah lagi kan.

pujah said...

yop..kawan ko ni eksiden masuk tv kan? baru 4 jam menikah dah meningal kan??

Ilyas Zubir said...

raihan: aku pon..ingat bleh jumpa dia mlawak lebih kurang..takdan plak..

aya: takpa la..skang tinggai kita nak doa ja la untuk dia

aLia: btoi tu cik

pujah: yep..skulmate aku dol..