Saturday, February 7, 2009

Macam-macam tahi lembu jadi skang

Macam semua orang tau..
dan macam semua orang tengah bercerita sekarang..

Balik-balik isu politik Perak ..
Ahli politik sekarang memang mengarut.
Semua nak isi perut sendiri saja..
Pikir la macam mana nak tolong bangunkan negeri..
Kalau nak kejar glamour & duit baik jadi artis..
Orang pun tak marah...kan?

Orang-orang yang menyokong kata-kata Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang peralihan kuasa 16 September dulu tak layak mengkritik peralihan kuasa Perak. Faham?

2 comments:

Anonymous said...

916 ialah jangkaan terjadinya peralihan kuasa.di perak itu bukan peralihan.tapi rampasan.aku ulang..RAMPASAN KUASA.
aku tau kau bijak orangnya.boleh memberi tafsiran secara adil.
aku bukanlah penyokong Anwar Ibrahim..juga bukanlah benci akan kerajaan pemerintah sekarang.aku cuma mahu keadilan itu didukung.aku nak berkongsi pendapat dari sudut dan persepsi aku sahaja.
aku bukan bacul atau pengecut..tapi, aku setuju lebih baik aku menjadi anon sahaja.aku tau kau tau aku ini di kalangan taulan kau juga..

Ilyas Zubir said...

terima kasih anon my fren..
aku kat sini pun tak suka benda2 ni suma terjadi dalam politik negara kita..
kalau sekarang parti tu boleh merampas Perak, tak mustahil 1 hari nanti parti lain boleh rampas kembali bukan?
politik sekarang dah tak ada nilai 'gentleman' dan persaingan sihat..
bila2 masa saja rampasan boleh jadi di sana sini asalkan ada pengaruh dan duit..
jadi di mana kuasa kita sebagai rakyat dan amalan demokrasi yang kita dukung selama ni?
aku juga tak memihak mana2 parti ok bro/sis?