Friday, October 16, 2009

Cari Mood

Suatu masa dulu aku masuk universiti baru yang tak ternama. Dah konvo pun tak pernah buat kat situ lagi. Memang baru la senang cita. Kalau tanya makcik kedai runcit kat Temerloh pasal universiti yang aku masuk ni silap2 dia ingat nama sejenis penyakit.

Ramai kawan-kawan matrik aku yang dah berjaya masuk universiti besar-besar kat KL nu. Aku ja dapat kat celah-celah pekan koboi yang kalau nak beli kertas manilakad tu pun silap-silap kena naik moto 10-15 minit.

Jadi tak ramai kawan-kawan rapat aku tergolong dalam budak universiti 'hebat-hebat' dan aku pun tak berapa kenal dengan pe'el budak-budak tu sehinggalah bila tiba waktu aku praktikal ni.

Terima kasih budak universiti hebat!


*Tengah cari mood kembali menulis*

Start malam tadi:

1) Tiada lagi kentut yang tepat menepati kepala aku memandangkan katil aku double decker di mana aku di bawah dan budak universiti hebat di atas.

2) Tiada lagi cerita politik hijau, biru air laut, dan merah putih dalam bilik aku.

3) Tiada lagi cerita keindahan sebuah negeri pantai timur tempat asalnya yang melampaui semua pelusuk bumi dan merendah-rendahkan negeri lain.

4) Takkan ada lagi komen2 terhadap makanan yang aku masak. Nak komen sila masuk 'Syoknya Rasamas' tu.

5) Tak ada lagi cerita membangga diri dan menganggap diri lebih mulia dari orang lain. Contoh ayat 'aku sekolah biasa ja, tapi pendedahan agama lebih la', 'aku banyak pengalaman, sebab tu aku berani tegur orang', 'bukan susah pun duduk kat Miri ni, aku networking banyak'.

6) Tiada lagi orang yang ambik buku log praktikal aku untuk disalin bulat2 dan menyelongkar henset aku untuk mencari nombor telefon kawan-kawan perempuan aku.

7) Tiada lagi.... Cilakak, panjang sangat la entri ni nanti!


Oh lupa pula. Bye-bye A**hole! =)

7 comments:

zulbino said...

wth...

oii.. mai KL singgah la umh...

bulatan™ said...

lpas geram nampaknya nieh yopp...apekesss

::intan{emo}:: said...

huhuu...sabar je la bang..
tak dpt kt situ..bnyk lg tmpat laen nk pakai engineer mat yop..
heee..lg x mnyakitkn ati..

Ahya said...

hahahahaha :))

Ilyas Zubir said...

pu9: nnt aku p sana aku roger k~!
bulat: besa la bulat..
intan: tak kesah pn..mana2 bleh keja tadak hal huhu~
aya: keja gelak ja tau

pujah said...

ok..so sume post kt fb bukan utk redza..sume persoalan sudah terjawab di post ini

aLia sharbani said...

macam2 orang ada ek dalam dunia.hahaha....