Wednesday, July 8, 2009

Musim Hujan Pulak Skang ni..Bukan Musim Kumpulan Hujan tu

Rumah aku dah ada tv.
Ya. Rumah sewa aku ni.
Bukan kat Kedah tu.

Aku ialah pembenci tv.
Ini dapat dibuktikan dengan aku tengah menulis blog sambil membelakangkan tv sedangkan Afizal selamba saja baring atas lantai bawah kipas layan tv.

Tv bagi aku ialah perosak masyarakat.
Menipu saja kerja dia.
Macam mana dia tipu?
Penipuan paling besar tahun ini sebab dia tayangkan team teruk dan tak ternama macam Manchester United tu boleh jadi champion. Tipu gila.

Oh ya. Aku baru berkenalan dengan rancangan Melodi setiap hari Ahad tu. Entah apa-apa.
Korek habis cerita artis. Korek la cerita SAng Kancil ke. Boleh jugak terhibur.
Provokasi artis pulak tak habis-habis.
Bila album tak laku cakap 'peminat tak patriotik'.
Bukannya dalam album tu ada lagu Negaraku pun.

Michael Jackson dah mati?
Tv tadi baru cakap dia dah dikebumikan tadi - seminggu lepas dia meninggal.
Pelik betul. Kata masuk Islam. Bolehkah delay simpan mayat lama-lama?
Kesian kat dia. Ni semua tv punya pasal la ni.

DAP keluar dari pakatan rakyat kat Kedah?
Biar la. Bukan dia boleh buat kerajaan sendiri pun kat sana.
Sebok betullah tv ni.

No comments: