Saturday, August 21, 2010

Sabtu Demokrasi

Hari ni hari Sabtu bekerja.

Maksudnya bagi aku yang kerja alternate Saturday minggu lepas aku dah cuti, minggu ni Sabtu kerja separuh hari.
Hari ni aku bangun lewat sikit pasal rasa macam malas sahur makan nasik.
Sebelum ni lepas bangun pergi dapur kalau nasik tak ada start moto terus gerak kedai mamak. Hari ni malas.

"Alah kerja Sabtu sekerat hari pun nak makan nasik. Manja gila."
"Tak mati punya sehari sahur tak makan nasik pi kerja"
Dah nama pun bangun lambat pergi dapur masak mee sedap (makanan paling ringan aku berani ambik waktu sahur).

Hari ni patutnya aku balik pukul 1 tapi ntah apa penyakit tadi buat rajin kat ofis last-last balik pukul 3 jugak.
Sampai rumah bukak peti surat ada pamplet-pamplet iklan.
Pamplet mula-mula dah Pizza Hut.
Belek punya belek tiba-tiba tengok lengan baju tengah lap mulut.

"Basah!"
Kritikal perut aku hari ni.

No comments: