Friday, April 17, 2009

Betulkah kita boleh berdialog dengan Jin Islam? Macam tipu saja..

Tutt..tutt

Aku (A): Hello, boleh cakap dengan Najib?

Orang lain (OL): Ni siapa bercakap ya?

A: Ni kawan dia, Yop dari Kuantan.

OL: Baik, tunggu sebentar ya.

Najib (N): Hello.

A: Hello, weh knal tak aku sapa?

N: Siapa ni?

A: Membe sendri pun dah lupa ka? Ni Yop la..dari Gambang.

N: o0o Yop..apa kabar sekarang?

A: Kurang sihat la beb. Jiwa kacau sekarang.

N: Apa pasai? Cerit la sikit.

A: Ni haa..tempat aku blajar sekarang. Hang tau, masuk kali ni dah berapa ratus juta kali asyik problem tak ada air saja, dah la panas gila cuaca sekarang.

N: Bil tak bayar ke? Cuba kau call JBA.

A: Mana la aku tau. Ada dah orang followup kat JBA tadi. Masalah yang sama. Pam rosak la, air sungai cetek la..ada ka patut?

N: Tak patut tak patut.

A: Sekarang apa cita beb? Camna nak setel problem ni? Aku dah bengang tahap gaban. Tadi pagi aku pegi ofis nak check surat2 tiba2 ternampak pakatan awek2 jalan bawak tuala ke hulu ke hilir. Kan tak manis dipandang. Aku tak mandi tak kesah sangat. Awek2 tu camna? Aku tak sampai hati beb. Rasa nak carut2 pun dah ada tadi.

N: Rilek2 bro..aku try setel problem ni secepat mungkin. Kejadian camni memang memalukan. Dah la jadi kat negeri aku.

A: Ok bro, aku tunggu ja problem ni setel, hang buat la yang terbaik ok?

N: Ok bro. Nanti aku kontek Adnan Yaakob buat apa yang patut.

A: Tenkiu bro

Najib dalam cerita di atas

17 comments:

kekumi said...

erk.. sakit jantung bace..... =(

zam_jakal said...

susah2 je call die..moh smbut die esok...citer direct la kat die...tok nan pon ade esok...wahaha

aridhlissukun said...

kabel baek pny nih. Apsal nak apply LI hang x mintak tolong Najib? haha

bulatan™ said...

smart ah yop...muahhahahaha

Ilyas Zubir said...

kekumi: amik ubat cepat2..gol plak nanti
zam: aku bz la sok..nanti2 la aku p kl main golf ngan dia
aripin: tak fair la pakai kabel..kata anak jantan! haha
bulat: mg sedakk skali lat

pujah said...

sengal!!

buat yg aku tag tuh..deng!

DrSam said...

salam singgah,
entri yang menarik untuk dibaca dan direnungi.

Ilyas Zubir said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

baguih baguih~
abis semua yg baca kena getah~
hahaha~tahniah yop
-beck-

Ilyas Zubir said...

beck: w0h...sejak bila ang membaca blog aku neh?haha

Ahya said...

haha..
biskut jacobs punye yop!!
ekeke

Unknown said...

negeri najib.........

Anonymous said...

hehehe kan bagus kalau boleh ckp betul2 dgn dia mcm tuh...kesian sgt2 dgn student disebabkan masalah air nih..tolongla NC g jmpe dgn pengarah JBA suh buat yg terbaik utk elakkan masalah air yg tak berkesudahan tuh..kesian students...

Ilyas Zubir said...

cik anon..
terima kasih kerana turut bersimpati.
masalah air di gambang bukannya baru tapi sejak sy sampai dari 2005 masalah ni sering berlaku. Masalah ni bukannya dalam kampus saja, malah orang awam turut sama bersabar.
Memang JBA perlu lakukan sesuatu.

Anonymous said...

salam mat yop.

hihi, mmg lawak ceta hg.

Ilyas Zubir said...

aigo0..pres umno moscow sudah sampai page ni..ni melawak ja aa hazreen..jangan pandai2 ang repot najib plak

AK said...

pasni kan, aku baca blog ko, aku tak mo amik series...
mula2 dah terkena pasal penicillin ritu
dah la grup pd aku wat penicillin
skunk kene lagi
pasni, memang aku tak amik series baca blog ko!
serius!