Monday, April 27, 2009

Hari yang Panjang

Hari ini merupakan hari terakhir aku study di meja ini.
Hari2 selepas ini aku akan isi dengan pengisian yang lain seperti menonton filem, memakan popcorn dan sesi karaoke secara individu. Ah senang cerita pengisian yang tidak melibatkan buku pelajaran.

Terasa macam baru semalam memulakan pengajian di sini. Pejam celik pejam celik sudah hampir empat tahun tanpa disedari kerana fizikal tidak langsung menunjukkan tanda2 penuaan dan kemurungan yang tak tentu pasal.

Memandangkan hari ini ialah hari terakhir pembelajaran kerana esok ialah kertas terakhir peperiksaan di sini, aku mahu study sehabis tekun yang tidak pernah aku aplikasikan sebelum ini.

Baiklah aku mahu mula study.


Tiba-tiba datang seekor setan memakan popcorn di sebelah aku. Bukan perli sesiapa ya. Memang betul-betul setan. Aku berasa sangat marah. Aku mengejar setan itu dan tanpa segan silu memberinya makan penampar. 

Duduk kembali mengadap buku.

Ah perut aku pulak yang lapar. Beli makanan dulu ah.
Siap makan. Mata mengantuk. Tidur dulu lah.
Bangun tidur sambung study.

Setan datang lagi. Dia mahu pinjam laptop. Nak main Facebook katanya.
"Gunalah. Jangan buat bising. Aku nak study"

Setan guna laptop sambil bising membuatkan mata aku skali terlekat pada Facebook.
"PAngg" setan sekali lagi termakan penampar.
"Jangan kacau aku. Aku nak study"

Setan datang lagi. Mintak nak dengar lagu.
"Boleh tapi pakai earphone. Duduk diam-diam."
Setan berkaraoke membuatkan aku terikut sama menyanyi.
Lagi sekali setan berdarah hidung.
"Kurang ajar."

Setan menangis2 sambil berlalu pergi.

Alamak, dah petang. kena turun padang main bola ni. Kalau jadi pandai tapi badan tak sihat pun tak guna jugak. Malam ni la baru study bersungguh-sungguh.






Woi setan! Bila plak aku terupdate blog ni! 
Malam nanti kalau datang lagi aku terajang laju-laju!

10 comments:

raihan said...

hihi...ada setan gak sblh aku ni(aku patut studi gak ni)

btw,semoga dipermudahkan Allah...selamat bjaya mnempuh finale...

:-))

bulatan™ said...

hakhak....sengal...

Ilyas Zubir said...

tima kasih raihan..
bulat, komen ang tu aku kira spam la haha

shud said...

best nyer da hbs blaja...

bl la nak hbs nie..

rase cm seksa jeh nak msk taun 4...

huhu..

nightmare btl..

nway..gud luck in wateva u r doing..

Ilyas Zubir said...

thanks shud.
rilek..pelan2 kayuh nanti sampai la haha

Ahya said...

hahaha...
aku rase, setan ko lah y9 t9h dok kaco aku ni. sila amik blk yop!
ekekeke :P

pja said...

siap berdarah idong 2 yop..
ak yg terlambat komen..

pape yop
ak mintak maaf bebnyak la erk..
kot2 muka comey hg wat ak rajin nk mengutuk..
lg, kot2 masa dok mkn2 minum dan sma menonton movie ak terambik lebey pop corn hg..ak mintak halal la erk..
lg..mn2 asap2 rokok yg ak terisap sma tuh pon ak mintak halal..

moga kta jumpa lg yop..walopon masa tuh ak p melancong ke indon..hg jgn wat2 xkenal ak lak taw..

tp ni bkn komen terakhir ak utk blog hg..heh..~baiii..

Ilyas Zubir said...

ahya: tu setan ang sndri la
pija: nak wat farewell kat blog aku ka?haha sedey seh..

shud said...

tlg kayuh kn blh??

penat la kayuh pelan2..

sbb x sampai2..hahah..

Ilyas Zubir said...

shud: student ump jgak ke?
rilek..sikit2 kan lama2 jadi bukit haha