Sunday, April 12, 2009

Review Filem Pertama Dari aku

Ehem Ehem..
Jadi hari ini aku mau mereview filem2 yang sempat aku tengok sepanjang waktu bizi beberapa minggu yang lalu. Bizi2 pun masih sempat melayan movie haha baiklah tanpa melengahkan masa kita tuan2 dan puan2..

Susunan secara rawak, tiada kaitan dengan rating, abjad pertama atau kroni.

The Curious Case of Benjamin Button

Mula-mula aku pasang ini cerita aa..terkeluar ayat tiga huruf yu tau ka iaitu 'WTF'. Bukan taekwondo WTF tu. Ia sejenis mencarut gaya orang putih pasal duration filem ni 2 jam 43 minit. Macam tengok hindustan pun ada.
Tapi puaka tak puaka la cita ni..Dalam mencarut orang putih tu aku tak boleh tekan butang stop. Memang curious nak tau apa berlaku selepas plot demi plot.

Cis. Tengok tajuk saja dah curious!

Bintang: Pat stengah per lima (4.5/5)

Ninja Cheerleader

Awek Hot! Superb! Satu saja aku kecewa. Tajuk dia pun hancus. Sangat tak patut la mengumpat ninja dengan cara seperti ini. Dengan iklan stripper secara tiba-tiba di dalam filem, sepatutnya tajuk dia 'Stripper Cheerleader'.

Bodoh punya orang putih. Menyamaratakan taraf ninja dengan stripper.

Bintang: Satu per lima (1/5)

Los Dan Faun

Kalau lawak afdlin dulu-dulu macam baik punya cilok, buli aku berani bagi empat bintang sebab memang lawak. Selain lawak 'itu yang kita tak tau', tiada apa yang boleh dibanggakan.

Filem ni aku bagi 2 bintang cukup.

Bintang: seperti dinyatakan di atas.

Fast and Furious 4 (pantas dan garang 4)

Malas nak komen. Aku tidur dalam pawagam.
Senang cita, filem yang btol2 best akan mampu menahan mata aku yang memang ngantuk kaw2 punya. Nak2 cita ni aku tgk midnight.

Bintang: satu setengah per lima (1.5/5)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Takkan la los dan faun dapat bintang lagi up dari f&f4?
Semasa tengok Los dan Faun aku tak over expectation. Maksud aku memang aku dah dapat agak cerita tu akan menyajikan lawak2 bodoh standard filem tempatan dan lawak afdlin yang semakin lemau.

Bila tengok f&f4 aku mengharapkan standard yang lebih tinggi dari cerita f&f terdahulu. Sebelum cerita mula aku mengagak ada banyak aksi-aksi maut. Lumba sana lumba sini tapi tak berlaku. Drama saja lebih. Nak drama baik aku tengok drama Opah.

Komen lebih: Seperti pergi ke showroom kereta tapi yang ada cuma moto ex5. f&f4 hampeh!

6 comments:

izwan khan said...

hekeleh..haha..kalo ak la..

los faun 3stars..
pnts & grang 4 3.5stars
ahahahaha..

dh tgk jgn tegur ka??

aridhlissukun said...

review dragonball xde ke yoppp

Ilyas Zubir said...

pantas dan garang kurang aksi la wan..keciwa gila aku

dragonball aku tak tengok lagi la arep..malas nak tgk huhu

Ilyas Zubir said...

jangan tegur tu blom tengok..nanti dah tengok aku bagi brapa bintang k

kekumi said...

rating tuk cite jgn tegur takde???

p/s: psstt... yop... blog hopin.. aku jumpe ko punye.. so tumpang lalu.. =p

Ilyas Zubir said...

okeh..jemput2 jangan malu2 huhu