Sunday, May 10, 2009

Adun Sekali Cerita Jadi Rojak

Kalau kau belajar agama mungkin tahu maksud uznuzzon(aku tak reti eja menda ni dalam rumi, jawi ja reti) yang bermaksud bersangka baik. Bersangka baik ialah sifat terpuji yang harus ada di dalam diri setiap insan.

Ketika zaman dahulu.. Ah aku dah lupa. Tadi bukan main berkobar-kobar nak tulis entri baru.

Ok sebenarnya aku nak tulis pasal bola. Pada zaman dahulu, pasukan tidak berapa ternama di England bernama Liverpool mempunyai seorang keeper atau bahasa manjanya goalie yang bernama Jerzy Dudek. Sesiapa yang meminati bola walaupun membenci Liverpool mungkin mengenali Dudek ini.

Semasa menjadi goalie Liverpool, tidak ada pencapaian Liverpool yang boleh dibanggakan. Oh ada satu. Menang champions league lawan AC Milan. Itu pun nasib baik Gerrard bermati-matian buat comeback untuk Liverpool selepas ketinggalan 3-0.

Jadi aku terfikir satu faktor yang mungkin mempengaruhi  fenomena itu - Dudek orang Poland.

Beberapa tahun lepas aku dengar Arsenal beli sorang goalie dari Poland. Aku dah agak goyang. Katanya hot prospect player untuk masa depan. Ok. Ok.

Takpa..Malam ni menang ke kalah Arsenal tetap no 4 lagipun semua muda remaja lagi (bersangka baik). Tapi dah berkali-kali game aku tengok keeper ni tangkap bola dalam gol. Apa kes oi?

"Arsenal have their last defeat in Premier League when they lost to Manchester City in Nov '08, this is their first defeat in 21 premier league games."



Selamat Hari Ibu =)

2 comments:

bulatan™ said...

leks ar...baru nak menjana bakat tuh..tak pon aku dia lagi seswai jadi striker ar yop...tahan bola pakai kaki...hebat2

Anonymous said...

husnuzzon