Friday, November 20, 2009

Bila Hujan Tak Berenti, Merungut, Panas Terik pun Merungut Jugak

Perasan tak dulu pernah menteri mana entah pernah berkata bahawasanya penduduk Malaysia kurang membaca buku? Lepas tu macam-macam pepatah dibangkitkan macam 'Membaca Jambatan Ilmu' la, 'Usaha Tangga Kejayaan' la, 'Rajin Membaca Diri Berjaya' la untuk membangunkan minat membaca di kalangan rakyat Malaysia.

Tapi sedarkah kita punca utama rakyat Malaysia tidak suka membaca?

Pernah tak dengar peribahasa seperti 'Ulat Buku'?

Who want to be maggot? Anyone?



Maggot-maggot

Apa kata kalau ditukar jadi 'Si Kacak Buku' atau 'Si Comel Buku' bagi menggantikan 'Ulat Buku'?

-----------------------------------------------------------------------------------

Edisi khas kaum ibu:

Agak pening mencari kerja zaman sekarang. Ada jugak kawan yang pandai berniaga. Sila lawati Misae Saudagar Barang Perempuan. Ada banyak shawl-shawl yang menarik. Dahla menarik, kalau beli banyak boleh dapat free lagi tu. Makcik-makcik pun ramai yang dah pakai shawl warna-warni. Anda bila lagi?

Sila masuk: inikedaimisae.blogspot.com

*Misae, yuran iklan RM 4juta setahun. Bayar cash la nanti, senang aku nak angkat Lamborghini.

4 comments:

pujah said...

hahahaha..tak sangka aku ko bukak blogshop misae...terharu!~

Ilyas Zubir said...

dia mintak aku promote maa..aku mana reti promote2 ni..letak link kat blog aku reti la..takpa tolong membe2 huhu

misae@ainiliyana said...

huhu tu la pasal jah..terharu jgk aku...maceh! tp kalu yuran iklan 4juta bangkrup la aku wei :P

Ilyas Zubir said...

tadak hal la misae..aku jenis tak berkira punya kawan..bayar ansuran pon bleh haha