Thursday, November 12, 2009

Orang Tua Politik Tak Habis-Habis Bergaduh. Bila Anak Jadi Bohsia & Mat Rempit Marah Pulak

Sepanjang 6 bulan ni dah 3 kali aku dapat sms misteri yang datang tengah-tengah malam dalam pukul 2-3 pagi nak ajak berkenalan.

Bila aku balas sms semuanya lelaki-lelaki gersang yang baru kenal dunia tapi dah sibuk nak cari perempuan jalang jadi teman beradu.

Mula-mula memang rasa lawak. Tapi bila dah kena kali ketiga yang esoknya aku kena bangun pukul 5.30 pagi nak siap-siap pergi kerja yang kena masuk sebelum 7 pagi memang aku menyirap.

Dah la jenis dah sms tak dibalas main-main misscall pulak. Bayangkan anda tengah tidur selepas kepenatan seharian lepas tu terjaga dengan bunyi henset daripada no yang tak dikenali. Terasa fakap sekali bukan?

Bukak mata pelan-pelan. Ada 2 sms baru. Isi sama. "Hai boleh berkenalan?"

Tak lama lepas tu dia call lagi. "Hello" aku angkat dengan suara garau baru bangun.

Diam. Letak telefon. Cilaka.

Sambung tidur.

Bangun. 1 sms baru "Sori salah nombor"

Tengok 'Sent Item' henset sendiri: "oi cilaka.. Lu pahal kol gua pagi2? Ada tak puas hati? Nak gaduh?"

Terkejut. Bila pulak aku antar sms camni? Aku kan seorang yang bersopan santun.

4 comments:

zam_jakal said...

aku rase ade org tulis no hp hang kat mane2 toilet la yop...hahhaha

amirulxvii said...

teori zam boleh diguna pakai la aku rasa. yg sal sent items tu plak, aku rs ko ade penyakit sleep texting la. anta msg ms tgh tido. haha...

Ilyas Zubir said...

tu la kan..zam tolong p usya toilet area kuantan, mirul ang tolong tgk area temerloh

Ilyas Zubir said...

tu la kan..zam tolong p usya toilet area kuantan, mirul ang tolong tgk area temerloh