Friday, January 8, 2010

Review Filem Sempena Tahun Baru

Pernah tengok hantu?
Biasanya dari kecik-kecik dulu orang cakap:

"hantu tak ada bayang"

atau ada jugak jiran aku yang pernah berjumpa dengan seseorang, tapi bila tengok dari celah kangkang rupa-rupanya kaki orang tu tak jejak tanah.

Kira-kira 2 minggu lepas aku ada terbeli satu DVD dari pirate yang bernama Nang.
Dia kalau promote filem cukup bersemangat.
Kadang-kadang sampai air liur bersembur-sembur.
Cerita senario pun jadi bukan main seronok lagi kalau dengar dia promote.
Tapi sebab kawan sama-sama meniaga aku sapot jugak la bisnes dia.
Lagipun boleh dapat murah dan ada gerenti boleh tukar kalau gambar tak elok.

DVD yang aku terbeli tu bertajuk "Paranormal Activity"
Kat Malaysia ni belum keluar kalau tak silap aku.

Jadi selepas 2 minggu petang tadi aku baru setelkan tengok cerita tu.



**Spoiler Alert - Jangan baca kalau dah plan nak tengok wayang dengan awek**

Cerita dia berkisar 2 orang yang mana seorang laki dan seorang perempuan yang tinggal serumah.
Perempuan tu cakap yang sejak dari umur 8 tahun ada 1 entiti selalu ikut dia.
Laki tu lebih kepada percaya-tak percaya jugak la.

Jadi untuk menjadikan yang entiti tu betul-betul wujud mereka beli videocam dan rakam kejadian setiap malam. Kiranya ni homemade video la. Tanpa krew penggambaran dan tak ada Steven Spielberg kat situ.
Kaki skodeng, tak ada scene2 mengghairahkan pun dalam filem ni. Jangan berharap ya?

Dari awal filem sampai habis semua berkisar kejadian dalam rumah tu saja.
Macam boring saja kan? Tengok saja dulu.

Rating: 4.5/5.0

Bak kata Nang "Ni betoi-betoi jadi. Bukan cobaan punya"

'Siapa kata hantu tadak bayang-bayang dan kaki tak jejak tanah?'

Cilakak. First time aku tengok filem hantu tutup mata pakai jari.

7 comments:

dayahAdnan said...

tingginya rating ang bagi..
bagi aku xde la best mana..sbb x takut sgt..

Ilyas Zubir said...

haha memang..
aku kan agak penakut

pitzez said...

hantu ka tu? atau ni video chua soi lek? lu jangan macam-macam..

Ilyas Zubir said...

chua soi lek watpa aku nak promote kat sini..
orang tua beromen.. syok ka? haha

n a d i a said...

ak baru tgk cita ni mlm smlm.mmg mcm APOS la.rating aku 0.5/5.0.mmg filem xda bajet.bluwekk.nyesal tgk!abes rm10 aku.

Ilyas Zubir said...

gila tu~
dia tarik kaki pompuan tu bawak lari haha seram wo0

nab said...

tinggi gak arr rating hg weh.aku skip the first half and tgk last2 pon leh paham citer die.aku rasa ending die bengong gile.