Friday, June 12, 2009

Catatan Dari Sarawak yang Agak Kalut

Apa khabar adik-adik?
Abang harap adik-adik sihat dan riang di samping keluarga.

Ok berenti mengarut.

Alhamdulillah aku sudah selamat sampai di Sarawak sejak Isnin aritu dan dijangka akan memegang ic 'penduduk tetap' di sini selama kira-kira 6 bulan.

Dari hari Isnin sampai hari Khamis sebelum subuh aku menetap di rumah Madey di Kuching.

Orang Sarawak memang best. Baik tak hengat punya (weh ni bukan bodek okeh). Masa mula-mula aku nak datang sini memang agak goyang sebab terasa macam akan ditempatkan kat pedalaman kaw-kaw punya dan orang tak reti cakap bahasa lain selain bahasa Sarawak. Satu hari tu Madey bawak aku ke kenduri doa selamat family dia yang baru kahwin. Jadi majlis tu disertai oleh family dia semata-mata..melainkan aku. Memang agak gelabah la.

Tiba-tiba datang sorang makcik menuding jari kat aku sambil cakap:

"Siapa tok?"

nyaris-nyaris aku jawab "Abdul Manaf"..Rupanya maksud dia "Siapa ni"

Semalam aku telah selamat sampai di Miri. Bilik yang aku sewa agak best la memandangkan semua tempat untuk mendapatkan keperluan asas ada berhampiran sini. Nak jalan kaki pun dekat saja ke shopping mall, kedai makan, pusat karaoke dan Cherry Berries.

Ada jugak gambar-gambar ke'pelik'an tentang Sarawak yang sempat aku snap masa merayau. Bila-bila senang aku upload okeh.


*Semasa aku di Kuching aku ada menerima SMS dari WanBanci Sultan Bangi mengatakan ibundanya telah kembali ke Rahmatullah. Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah semoga rohnya bahagia di sana. Amin.

5 comments:

fatin zubir said...

innalillah...

apsl frst2 tuh mcm sowg abg yg jd pengacara rncgn kanak2..adoyy...
pa2 pon, p mana2 kat srwk tuh, bli souvenir kat ftin..
x kira..
: ]

Ilyas Zubir said...

ah banyak cekadak ang..pesan air liur baik takyah..bank in duit setel haha

pja said...

hai yeop..nak gnti uncle aznil pe??

selamat berLI la yeop oit..kamik kitak la lps nie..xdak ang2 dahhh...~

fatin zubir said...

haha..
x kira..
abg yas kna blnja ftin plak kli ney..
bla lg kan..
haha..

fatin zubir said...
This comment has been removed by the author.