Friday, June 19, 2009

Coretan Karut marut pagi SAbtu

Tup tup dah genap seminggu aku selesai praktikal. Tinggal lagi 23 minggu saja lagi (macam sebentar saja bukan?)

Memang agak susah bagi aku untuk mendisiplinkan diri memandangkan sudah bertahun-tahun aku menjadi pelajar yang kurang berdisiplin. Hari pertama di Miri memang memeningkan kepala aku. Bangun saja tidur hari dah cerah. Tengok jam baru 6.15 pagi. Ya 6.15 ialah waktu syuruk bagi Miri dan kawasan yang sewaktu dengannya maka aku kena lupakan waktu syuruk aku di Kedah iaitu pukul 10 pagi.

Masuk kerja pukul 7 pagi. Bangun tidur pukul 5 pagi sebab tempat kerja yang agak jauh dengan rumah aku gagahkan jugak. Aku dengar cerita ramai kawan-kawan yang kebanyakannya ditempatkan di ofis berhawa dingin yang dilengkapi dengan komputer berinternet yang membolehkan para pekerja melayari Facebook dengan seronoknya (dem i curse u all!). Hari minggu camni tak main Facebook pulak ya? Dasar pemain internet percuma!

Masuk kerja hari pertama awal-awal dah kena safety briefing. Memang kemestian kot safety briefing kat site. Apa yang boleh bawak dengan takleh bawak kat site. Tiba-tiba saja ada gambar tin Heineken kat komputer orang yang briefing aku tu.

"Kalau kau nak mabuk-mabuk pun..Make sure kau datang kerja fit ok?"

Aaa..adakah aku mempunyai muka seorang kaki botol?

9 comments:

dayahAdnan said...

ada.
kaki busuk juga.

Ilyas Zubir said...

keji gila dayah..
kantoi la ang penah cium kaki aku haha

AK said...

erm...
sikit2 adalah...
hahaha

bulatan™ said...

ade yop..siyes...botol kicap..haha

QifA said...

ingatkan depa ni minum tuak saja.ahah

Ilyas Zubir said...

ak:tadak sikitnya..memang tadak langsung pun huhu
bulat: mu memang jahak lat..sumpoh..
afiq: mana ada beb..maju beb dia skang

Unknown said...

uiksz...yop!!ak br taw hg intern kt sarawak sane tuh...uishhh..jauh laa hg skarang ni ngan trg..ahaks!!duk sane leklok...kan ader pas abes intern ni bwk blk aweks sane kan..ahak2!!

Ilyas Zubir said...

jauh dgn trg?bukan aku ada awek pn kat sana haha

F said...

haha yop..ko igt keje kt opis yg ber ekon ni best ke?naik kering kulit aku..pastu ngantok..time x de keje bosan je..kalau ade..aduih..mcm biawak memasing buat keje..lari sini..lari sane..papehal..enjoy aa stay ko kt sane..jgn2 la slalu gi cherry berries tu..aku dh pesan kt madey dah..huahahhahah~