Monday, June 29, 2009

Rojak Buah ngan Rojak Mee mana Lagi Best?

pretty rain outside my house
come inside do let me out
climb up to the sun said heat
where everything will almost meet

boast you boast
all the words you hold
stay high, stereotype
everything's below us pretty rain

pretty rain wear me out
i'm inside do let me out
trying hard to find my way
when it pours don't let me drown

pretty rain pretty scared
tying ends up in a knot
who say down
who thinks he's smart

boast you boast
all the words you hold
stay high, stereotype
everything's in

load you load
cannons which you blow
look deep in so deep
cwaling on your toes

boast you boast
all the words you hold
stay high, stay up high
everything's below up pretty rain

my pretty rain (12x)

Dah 2 hari hujan berenti sat-sat (sekejap-sekejap).
Agak bermasalah bagi aku yang susah tidur waktu hujan lebat.
Sat-sat terjaga. Kenapa orang lain boleh layan gila tidur waktu hujan? Dem.

Aku teringat soalan ustaz aku zaman sekolah dulu:

Kalau hujan itu rahmat, kenapa orang lari dari hujan?

Jawapan: Sebab takut terpijak rahmat.

Dah macam siri tv Kids Say The Darndest Thing tu. Betulkah ejaan aku ni? Main taram saja. Hos dia siapa ntah. Yang kelakar tu. Pastu Aznil buat Macam-Macam Aznil yang lebih kurang camtu. Pastu Nabil pun buat jugak. Nabil, u suck in dealing with budak-budak. Serius tak best.

Ah dah mengarut lebih sangat pulak.

Aku baru selesai menonton cerita fiksyen kanak-kanak yang tak best tu - Transformers 2.
Masa aku tengok Transformers mula-mula dulu separuh jalan aku dah off. Bodoh punya cerita. Dah la gambar tak lawa. Sangkut-sangkut pulak tu. Menyalahkan Transformers dan menyebelahi brader cd pirate yang aku kenal di pasar malam. Yang kedua pun sama teruk. Saja ja hire budak-budak berlari-lari dalam wayang beramai-ramai. Dah la aku duduk paling tepi. Teruk sungguh (masih menyalahkan Transformers)

Oh ya laptop aku sedang rosak. Mencari windows xp pirate yang betul-betul boleh pakai kat sini memang mencabar. Sekarang cuma mengharap belas ihsan Mahathir Kaddir yang bergaya tu. Dupey Sang Pengkritik Tegar pulak punya kedekut nak pass melalui skype atas alasan slow. Semoga hang dikejar anjing lagi beb.

Sekarang aku berusaha lebih keras mengumpul dana untuk beli laptop baru.
Sekarang aku perlukan modal.

Kat mana boleh beli buku 'How to cari duit banyak-banyak for Dummies' ?

5 comments:

DynaTaha said...

transformers 2 besh ah.
tu la. len kali mntk seat best2 ckit.
ehee.

dayahAdnan said...

kinokuniya

Ilyas Zubir said...

dina: tak best ah..wayang busuk
dayah: bagus..menjawap soalan.. boleh jadi duta kinokuniya

QifA said...

nice song..album malayneum mmg bes.

cari laptop mantap sket.turun kl la.hoho.

Ilyas Zubir said...

bila ang free r fiq?aku igt nak gerak kl jugak bila2 time weekend haha