Monday, March 23, 2009

Dia-lah Jack Sparrow itu

Pernah tak kamu semua mendengar cerita tentang Dr Jekyll and Mr Hyde?

Ataupun menonton filem Me, myself and Irene? Atau filem Hide and Seek?

Kalau pernah, apa persamaan antara cerita2 itu?

Ya betul tentang split personality. Tentang ada dua jiwa dalam 1 jasad.

Semasa aku di bangku sekolah rendah, aku pernah mengalami pengalaman pelik, mungkin mengigau tapi aku pun tak pasti.

Kejadian pertama.
Malam itu aku sedang nyenyak tidur di bilik yang berada di tingkat atas. Bila aku sedar, aku sedang berada di dalam tandas tingkat bawah, sedang buang air. Bukan mimpi kencing di bilik air tapi sebenarnya kencing kat atas tilam tau. Betul2 dalam bilik air.

Kejadian kedua.
Juga sedang tidur nyenyak. Bila aku terjaga aku di pintu rumah, sedang menggapai selak pintu yang tinggi untuk keluar rumah.

Kalau tidur berjalan macam tak logik pulak. Nak buang air mungkin terlepas kat dapur ke, peti ais ke..kan? Ni tepat pulak dalam tandas.

Jadi aku rasa mungkin wujud 'Yop 2'. Tak sedap nama tu. Panggil dia Jack ya.

Selepas kejadian itu aku dah tak pernah mengalami kejadian yang sama. Cuma peristiwa aku memaki orang ketika tidur di asrama sekolah menengah. Itu mengigau. Aku yakin.

Malam tadi Jack datang lagi. Menurut rumate aku, Jack itu ketawa terbahak2 hingga membuatkan beliau menjadi cuak.

Ini berita gembira.

Jack, tolong buatkan PSM aku sampai habis. Aku nak tidur!


Nota sendiri tambah:

Aku pernah terbaca 1 artikel yang mengatakan orang yang kurang tidur akan mengalami halusinasi. Contohnya boleh melihat hantu.

Mari. Siapa mahu tengok hantu dengan aku?

2 comments:

aridhlissukun said...

kalu nk panggil jack tu dtg,leh gune spirit coin x yopp?

Ilyas Zubir said...

bleh kot..tp kna ltak darah awek cun la..darah laki n darah ayam takleh haha